Kuatkan aku ya Rabb dalam mujahadahku...ya Allah..ampunilah kami terhadap dosa yg telah terdahulu dan yg terkemudian, yang tersembunyi dan yang nyata, begitu juga dosa yang kami buat berlebih2an dan segala dosa yang mana Engkau amat mengetahuinya daripadaku..Engkaulah permulaan dan Engkaulah penyudahan. Tidak ada Tuhan selain Engkau, Wahai Tuhan yang membolak balikkan hati, tetapkanlah hati kami atas agamaMu dan atas menjunjung titahMu..Subhanallah..sesungguhnya kami ini sebahagian daripada orang yang menzalimi diri..Ighfirly Ya Allah..Astaghfirullah..  






"Cubalah sejenak kita ingat-ingat sejarah perjalanan hidup kita. Berapa kali sudah Allah menolong kita dalam kesempitan dan kesusahan yang mendera? Kalau kita jujur, pastilah berkali-kali. Bahkan jika kita jujur, setiap saat Allah melindungi kita dalam perlindungan yang kita tidak sedari. Kita tak sedar bahawa setiap detik Allah bersihkan darah dalam badan kita dari pelbagai racun yang mematikan.Allahlah yang mengaturnya dengan mancipta dan mengurniakan kita salah satu organ iaitu hati yang menyaring darah kita dari segala toksik. Dunia medis telah membuktikan segalanya" (Sedikit petikan dari novel Bumi Cinta)


Walau siapapun kita, sehina mana pun kita, setinggi mana pun dosa kita, Allah tetap tolong kita, bantu kita, sayang kita..cuma kita yang sering lupa pada Dia..