mau jadi bidadari jam 4 pagi...


Rasulullah s.a.w bersabda maksudnya:


"Diikat oleh syaitan di atas seseorang kamu dengan tiga ikatan apabila ia sedang tidur. Maka syaitan memukul tiap-tiap tempat ikatan tersebut sepanjang malam sehingga tertidurlah kamu. Kalau kamu terbangun dan berzikir kepada Allah s.w.t nescaya terbukalah satu ikatan. Kalau berwuduk nescaya terbukalah satu ikatan lagi dan kalau bersolat nescaya terbukalah semuanya. Sehingga kamu menjadi rajin dan baik jiwanya. Kalau tidak yang demikian nescaya menjadi keji jiwa dan malas."
..jangan bermalasan lagi cuy....

Solat Tahajjud Rasulullah :)
 
 Rasulullah shallallaahu ‘alaihi wa sallam tidak pernah meninggalkan solat Tahajjud, baik ketika beliau sedang mukim maupun sedang safar. ‘Aisyah radhiyaallahu ‘anha pernah berkata, 

“Apabila Rasulullah shallallaahu ‘alaihi wa sallam melakukan solat (malam), beliau berdiri hingga telapak kakinya merekah.” 

Lalu ‘Aisyah radhiyallaahu ‘anha berkata, 
“Kenapa engkau melakukan semua ini. Padahal Allah Ta’ala telah mengampuni dosa-dosamu yang telah lalu dan yang akan datang?” 

Lalu baginda menjawab.
“Wahai ‘Aisyah, apakah tidak layak aku menjadi hamba yang banyak bersyu
kur.” 

FirmanNya,
“Dan perintahkanlah kepada keluargamu mendirikan solat dan bersabarlah kamu dalam mengerjakannya. Kami tidak meminta rezeki darimu, bahkan Kamilah yang memberi rezeki kepadamu. Dan kesudahan (yang baik) itu adalah bagi orang yang bertakwa.”
[Thaahaa: 132]