ya rabbana....sungguh la pening dgn kerenah manusia...teringat pesan sahabat lama yg di ambil dari hadith....tentang~K.E.R.E.N.A.H. .M.A.N.U.S.I.A.
 
Sabar & terus bergaul=susah= dapat pahala=Allah suka
Abaikan & menyendiri=senang=dapat dosa=Allah murka

 المؤمن الذي يخالط الناس ويصبر على اذاهم أفضل من المؤمن الذي لا يخالط الناس ولا صبر على اذاهم.

"Mukmin yang bergaul dengan manusia dan bersabar atas kerenah mereka LEBIH BAIK daripada mukmin yang tidak bergaul dengan manusia dan tidak bersabar ke atas kerenah mereka"
(Al-hadith)


~sabarlah duhai jiwa...afwan tak ada rawinya...apa nk buat...teruskan bersabar...sbb sabar tak pernah ada penghujung sebenarnya.....dulu sering pertikaikan...sampai kapan perlu bersabar..??sbnarnya erti sabar itu...sampai kita sudah lupa apa erti perih menghadapi setiap kelelahan hidup...~thanks buat sahabat yg banyak mendukung...(kalaupun mereka bukan di jalan yg lurus..harap terbuka hati mereka untuk sinar iman~)..terasa lemah bila berhadapan kerenah manusia...begitu dan begini.....hmm


"Apabila kamu merasa letih kerana berbuat kebaikan maka sesungguhnya kebaikan itu akan hilang dan kebaikan yang dilakukan akan terus kekal. Dan apabila kamu berseronok dengan dosa maka sesungguhnya keseronokan itu akan hilang dan dosa yang dilakukan akan terus kekal" 
(Saidina Ali)


jangan pernah letih ya dear~